Nasza strona korzysta z plików cookie Serwis korzysta z plików cookie oraz innych technologii śledzenia w celach prawidłowego funkcjonowania, wyświetlania spersonalizowanych treści i reklamy oraz analizy ruchu na witrynie żeby wiedzieć skąd pochodzą nasi użytkownicy. Możesz zarządzać plikami cookie z poziomu Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies na naszej witrynie znajduje się w Polityce Prywatności.
W dowolnym momencie, możesz dokonać zmiany swojego wyboru klikając w link Polityka Cookies w stopce strony.
Ciechanów ul. Niechodzka 5
PSB MRÓWKA CIECHANÓW
Produkty

Polityka zwrotów

Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży

Konsumentom, jak również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego ( dalej określani jako: „Klient uprzywilejowany”) przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży na zasadach ogólnych, z uwzględnieniem poniższych zasad :

1.      Klient uprzywilejowany może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta (Dz. U.2020.287 z późn. zmianami).

2.      Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

a.      w którym Klient uprzywilejowany wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego Towaru;

b.      w którym Klient uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.

3.      Aby Klient uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 1 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną). Klienci uprzywilejowani posiadający konto w Serwisie mogą złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży za pośrednictwem zakładki “reklamacje i zwroty” dostępnej na stronie Serwisu.

4.      Klient uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest również w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U.2020.287 z późn. zmianami)., który dostępny jest na stronie: http://isap.sejm.gov.pl/.

5.      Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Klient uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

6.      Zalecamy aby Klienci uprzywilejowani, którzy zwracają Produkty kupione za pobraniem wskazywali w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy nr rachunku bankowego właściwy do zwrotu ceny – przyspieszy to zwrot pieniędzy. Zalecamy również aby nie odsyłać Produktów z opcją „za pobraniem” gdyż uniemożliwia to na ogół przyjęcie zwrotu. Należną Klientowi uprzywilejowanemu kwotę Sprzedawca zwróci przekazem pocztowym o ile Klient uprzywilejowany nie wskazał nr rachunku bankowego. 

7.      W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Klientowi uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

8.      Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Klient uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

9.      Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

10.  Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na jego adres wskazany w § 1 ust 1 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

11.  Klient uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

12.  Klient uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

13.  Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Klient uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.

14.    Sprzedawca informuje, że zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny można także oddać do punktów zbierania znajdujących się na terenie gminy, adresy punktów dostępne są na stronach internetowych gmin lub w siedzibie urzędów.

Zapisz się do newslettera

Kim jesteś?