PSB Mini-Mrówka

Pakiet informacyjny dla potencjalnego inwestora/partnera//kandydata

Informacje o Grupie PSB

PSB Mini-Mrówka (format sklepu od 400 – 800 mkw. pow. sprzedaży)

Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od 1998 r. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 350 małych i średnich, rodzinnych firmy z terenu Polski, które prowadzą handel w 419 składach budowlanych, w 208 marketach PSB-Mrówka oraz w 45 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tys. osób. 

Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami oraz udostępnieniem usług zmniejszających stałe koszty prowadzenia jednostek handlowych.

Polskie Składy Budowlane działają jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność.

Od kilku lat Grupa PSB rozwija w sektorze "dom i ogród" sieć sklepów PSB-Mrówka. Obecnie sieć tworzy 205 sklepów PSB-Mrówka i Mini-Mrówka na terenie całego kraju. 

Charakterystyka sklepów PSB Mini-Mrówka

1. Know - how

Grupa PSB posiada wiedzę o prowadzeniu małych i średnich sklepów branży "dom i ogród". Inwestor otrzymuje tzw. Księgę operacyjną oraz inne materiały, zawierające komplet niezbędnych informacji i procedur do zarządzania placówką.

2. Oferta

W ofercie sklepów znajduje się kilka tysięcy artykułów, w branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. W swojej bazie Grupa PSB S.A. posiada  250.000 artykułów, które może dostarczyć na indywidualne zamówienie klienta.

3. Powierzchnia handlowa i inne parametry sklepów

Sklepy PSB Mini-Mrówka:

  • posiadają powierzchnię od 400 do 800 mkw.,
  • zlokalizowane na parterze,
  • wysokość sali sprzedaży min. 3 m,
  • posadzka wytrzymująca nacisk wózka paletowego,
  • możliwość podjazdu i rozładowania samochodu ciężarowego,
  • brak schodów pomiędzy sala sprzedaży a strefą rozładunku,
  • możliwość aranżacji elewacji oraz umieszczenia tablic reklamowych.

4. Standardy lokalizacji

  • Dzielnica miasta: przyjazna pod względem dokonywania zakupów związanych z wyposażeniem wnętrz.
  • Punkt charakteryzujący się sporym ruchem pieszym, samochodowym z dogodnym dojazdem.
  • Punkt przy drodze gminnej lub krajowej.
  • Wskazane sąsiedztwo: handel ceramiką, armatura łazienkową, meblami, blisko obiekt spożywczy, osiedle mieszkaniowe, przystanek autobusowy.
  • Parking: na min 10 samochodów.
  • Lokal przylegający bezpośrednio do ulicy, względnie oddzielony miejscami parkingowymi.
  • Wskazane witryny wychodzące na ulice.    

5. Lokalizacja i otoczenie rynkowe

Sklepy zlokalizowane będą głównie w miejscowościach gminnych, liczących od 5 000 mieszkańców. Kandydat wskazuje lokalizację, w której będzie prowadził sklep Mini-Mrówka. Grupa PSB dokonuje oceny jej potencjału rynkowego, możliwości komunikacyjnych, parkingowych i innych, niezbędnych do wstępnej weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji, Grupa PSB przygotowuje biznes plan dla konkretnej lokalizacji. W przypadku już działającego sklepu sporządzony zostaje plan prac adaptacyjnych.

6. Forma własności

Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają one sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną i cenową dostosowaną do wymagań rynku lokalnego.

7. Oczekiwania wobec inwestora

  • Inwestorem w ramach sieci PSB Mini-Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, stąd dla "nowych" firm konieczne jest wykupienie pakietu 10 akcji o wartości ok. 29 000 PLN (wartość jednej akcja ok. 2 900 PLN, wycena na dzień 01.01.2014) dla sklepów Mini-Mrówka, których powierzchnia sprzedaży nie przekracza 500 mkw. i pakiet 20 akcji dla sklepów Mini-Mrówka, których powierzchnia sprzedaży jest większa niż 500 mkw.
  • Znajomość lokalnego rynku i doświadczenia w handlu.
  • Stabilnej sytuacji finansowej.
  • Zaangażowania w prowadzenie sklepu osób, które zagwarantują wysoką jakość świadczonych usług.
  • Umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci i działanie zgodne z jej zasadami opisanymi w Umowie Partnerskiej i procedurami zawartymi w Operacyjnej Księdze Sklepu.
  • Gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.

8. Elementy przewagi konkurencyjnej

Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB-Mrówka na rynku są:

  • dostęp do szerokiej oferty handlowej Grupy PSB,
  • jakość i konkurencyjne ceny oferowanych towarów,
  • ugruntowana pozycja rynkowa Grupy PSB (silna marka) na rynku, do której należy sieć sklepów PSB-Mrówka,
  • sprawdzone standardy prowadzenia tego typu placówek handlowych.

9. System operacyjny

Wskazane jest aby Mini-Mrówki pracowały przy wykorzystaniu oprogramowania Insignum Sprzedaż firmy Kolporter, które pozwoli na optymalizacje procesów zakupowo-sprzedażowych i minimalizację kosztów firmy, zaś centrali udostępni odpowiednie informacje o wynikach palcówek (sprzedaż ,marże, liczba transakcji, itp.).

10. Marketing

Głównym narzędziem marketingowym, wykorzystywanym przez sklepy Mini-Mrówka są ulotkowe kampanie promocyjne. Dodatkowym wsparciem są zewnętrzne tablice reklamowe.

11. Szkolenia

Grupa PSB zapewnia bezpłatne szkolenie przed otwarciem sklepu. Partner deklaruje udział w szkoleniach cyklicznych organizowanych przez Centrale - m.in. standardy obsługi, techniki sprzedaży, szkolenia produktowe.

12 . Przewidywany kapitał potrzebny na inwestycję

  • W zależności od powierzchni obiektu i jego aktualnego wyposażenia, wielkość środków niezbędnych na przystosowanie do standardów Mini-Mrówki waha się w przedziale od kilkudziesięciu do ok. 200 tys. zł.
  • Centrala przedstawi ofertę wydzierżawienia (leasingu) wyposażenie lub jego części, tak aby zmniejszyć początkowe koszty inwestycji dla Mini-Mrówki.
  • Pierwsze zatowarowanie - koszt zakupu towarów wynosi ok. 1500 zł/mkw. powierzchni  sprzedaży.
  • Zabezpieczenia – Inwestor ma obowiązek ustanowić zabezpieczenia do wysokości zatowarowania.

13. Wyłączność terytorialna

Inwestor otrzymuje prawo wyłączności prowadzenia sklepu Mini-Mrówka w miejscowości i gminie na terenie, której sklep się znajduje.

 

Dane teleadresowe: 

Grupa PSB Handel S.A.
Wełecz 142
28-100 Busko-Zdrój

tel. 41/37 85 343
fax 41/37 85 205
www.grupapsb.com.pl

Osoba do kontaktu:

Beata Radek
Dyrektor ds. Rozwoju
tel. kom. 696 567 384
beata.radek@grupapsb.com.pl

© 2014 Grupa PSB Handel S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.