Nasza strona korzysta z plików cookie Serwis korzysta z plików cookie oraz innych technologii śledzenia w celach prawidłowego funkcjonowania, wyświetlania spersonalizowanych treści i reklamy oraz analizy ruchu na witrynie żeby wiedzieć skąd pochodzą nasi użytkownicy. Możesz zarządzać plikami cookie z poziomu Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies na naszej witrynie znajduje się w Polityce Prywatności.
W dowolnym momencie, możesz dokonać zmiany swojego wyboru klikając w link Polityka Cookies w stopce strony.
Produkty

PSB Mrówka

Mrówka - Franczyza - Informacje

Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od 1998 r. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Grupa zrzesza 410 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 286 składach budowlanych, w 365 marketach PSB Mrówka oraz w 78 centrach handlowych PSB Profi. W placówkach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2021 r., osiągnęły historyczny pułap 9 mld zł i były o ponad 18% wyższe niż przed rokiem. W 2021 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 57% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 72%, a placówek PSB Profi 39%.

Od kilku lat Grupa PSB rozwija w sektorze “dom i ogród” sieć sklepów PSB Mrówka. Markety powstają przede wszystkim w miejscowościach powiatowych i gminnych. W zależności od powierzchni handlowej, są to Mrówki o powierzchni powyżej 800 mkw., a poniżej 800 mkw. to Mini-Mrówki. Markety Mrówka posiadają w swojej ofercie od 10 tys. do 40 tys. wybranych pozycji asortymentowych. Do najpopularniejszych należą takie produkty jak: narzędzia, elektronarzędzia, farby, impregnaty, tapety, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki, ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, płyty, ogrodzenia, AGD, artykuły ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie) oraz artykuły hobbystyczne i sezonowe.

Obecnie sieć tworzy

Regularne zakupy robi

366

sklepów PSB Mrówka na terenie całego kraju

ok. 4 mln klientów

Forma własności

Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają oni sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną i cenową dostosowaną do wymagań rynku lokalnego. Nie wiążemy się kapitałowo z partnerami PSB co oznacza, ze nie finansujemy ich inwestycji, ale też nie mamy udziału w przychodach i nie pobieramy prowizji z tytułu prowadzenia działalności operacyjnej.

Oczekiwanie wobec inwestora

Inwestorem w ramach sieci PSB Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, który wykupi pakiet akcji. I tak 20 000 akcji dla sklepów Mini-Mrówka, 50 000 akcji dla sklepów Mrówka. Przy przystąpieniu do Grupy PSB inwestor jest zobowiązany wykupić pakiet 10 tys. akcji i uzupełnić go do pełnego wkładu w przeciągu roku.

Od inwestorów oczekujemy:

  • Stabilnej sytuacji finansowej.
  • Zaangażowania w prowadzenie sklepu osób, które zagwarantują wysoką jakość świadczonych usług.
  • Umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci i działanie zgodne z jej zasadami opisanymi w Umowie Partnerskiej i procedurami zawartymi w Operacyjnej Księdze Sklepu.
  • Gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.

Ważne kroki

Kandydat wskazuje lokalizację, w której będzie prowadził sklep Mrówka. Grupa PSB dokonuje oceny jej potencjału rynkowego, możliwości komunikacyjnych, parkingowych i innych, niezbędnych do wstępnej weryfikacji.

Po pozytywnej weryfikacji, Grupa PSB przygotowuje biznes plan dla konkretnej lokalizacji. W przypadku już działającego sklepu sporządzony zostaje plan prac adaptacyjnych.

Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB Mrówka na rynku są:

  • dostęp do szerokiej oferty handlowej Grupy PSB – 500 tys. pozycji asortymentowych pochodzących od ok. 500 dostawców,
  • jakość i konkurencyjne ceny oferowanych towarów,
  • ugruntowana pozycja rynkowa Grupy PSB (silna marka) na rynku do której należy sieć sklepów PSB Mrówka,
  • sprawdzone standardy prowadzenia tego typu placówek handlowych.

Strategia

Stworzenie mocnej i prężnie działającej sieci sklepów DIY, która zaspokoi potrzeby klientów w miastach powiatowych i gminnych na wysokim poziomie.

W czym pomagamy

1
Przy projektowaniu i budowie sklepu
2
Przy wyborze lokalizacji
3
Przeprowadzamy analizę rynku i jego potencjału
4
Przy opracowaniu bussines planu inwestycji
5
Przy budowie obiektu
6
Przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu.
7
Przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach
8
Przy szkoleniach przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY
9
Przy otwarciu sklepu

Korzyści dla Twojego biznesu

Dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po konkurencyjnych cenach.

Realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centra logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw.

Dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący coraz lepsze warunki handlowe u dostawców.

Rabaty potransakcyjne od dostawców uzależnione są od wielkości obrotów.

Dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem.

Stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w Operacyjnej Księdze Sklepu.

System szkoleń związanych z zarządzaniem placówką, systemem informatycznym i nowościami produktowymi.

Licencje na użytkowanie znaku "PSB Mrówka", oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem.

Liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing.

Specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne.

Możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB.

Bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej

System operacyjny

Mrówki pracują przy wykorzystaniu oprogramowania Insignum Sprzedaż firmy Kolporter, które pozwoli na optymalizacje procesów zakupowo-sprzedażowych i minimalizację kosztów firmy, zaś centrali udostępni odpowiednie informacje o wynikach palcówek (sprzedaż, marże, liczba transakcji, itp.).

Wyróżnienia i nagrody

Grupa PSB w ciągu 2 dekad otrzymała szereg nagród i wyróżnień. Do najważniejszych należą: Godło Promocyjne Teraz Polska, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich, Dystrybutor Roku, Lider Regionu Świętokrzyskiego, Polski Herkules, Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP, Superbrands.   

Zapisz się do newslettera

Kim jesteś?