PSB-Mrówka

Pakiet informacyjny dla potencjalnego inwestora/partnera//kandydata

Informacje o Grupie PSB

PSB-Mrówka (format sklepu pow. od 800 mkw. sprzedaży)

Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od 1998 r. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 331 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu Polski, które prowadzą handel w ponad 420 składach budowlanych, w ponad 170 marketach PSB-Mrówka oraz w ponad 30 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 11 tys. osób. 

Formuła działania Grupy PSB polega na wspieraniu interesów firm kupieckich wspólną polityką zakupów, marketingiem, szkoleniami oraz udostępnieniem usług zmniejszających stałe koszty prowadzenia jednostek handlowych.

Polskie Składy Budowlane działają jako grupa zakupowo-sprzedażowa, konsolidująca małe i średnie firmy, które pomimo funkcjonowania pod wspólnym logo sieci, zachowują swoja niezależność.

Od kilku lat Grupa PSB rozwija w sektorze "dom i ogród" sieć sklepów PSB-Mrówka. Obecnie sieć tworzy ponad 170 sklepów PSB-Mrówka  na terenie całego kraju. 

Charakterystyka sklepów PSB-Mrówka

1. Oferta

W ofercie sklepów znajduje się ponad 10-tysięcy artykułów, w branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. W swojej bazie posiadamy ponad 100 000 artykułów, które możemy dostarczyć na indywidualne zamówienie klienta.

2. Powierzchnia handlowa sklepów

Sklepy PSB-Mrówka posiadają powierzchnię od 800 - 4000 mkw i zależy ona od lokalizacji obiektu.

3. Forma własności

Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek.

4. Lokalizacja i otoczenie rynkowe

Sklepy zlokalizowane są w miejscowościach od 15 do 100 tys. mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. w tym segmencie rynku w danej miejscowości. Są one uzupełnieniem oferty handlowej składów działających w tych miejscowościach.

5. Elementy przewagi konkurencyjnej

Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB-Mrówka na rynku są:
- dostęp do szerokiej oferty handlowej Grupy PSB.
- jakość i konkurencyjne ceny oferowanych towarów.
- ugruntowana pozycja rynkowa Grupy PSB (silna marka) na rynku do której należy sieć sklepów PSB-Mrówka.
- sprawdzone standardy prowadzenia tego typu placówek handlowych.

Zapraszamy inwestorów do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.

Zainteresowanym oferujemy

Etap 1 - projektowanie i budowa sklepu

  • Pomoc przy wyborze lokalizacji.
  • Analizę rynku i jego potencjału.
  • Bussines plan inwestycji.
  • Kilka wariantów gotowych projektów architektonicznych.
  • Kosztorys typowego obiektu.
  • Pomoc przy budowie obiektu.
  • Pomoc przy projekcie ułożenia sklepu (layout) wraz z rozrysowaniem regałów (planogram) i doborem asortymentu.
  • Pomoc przy zakupie wyposażenia sklepu na dogodnych warunkach.
  • Cykl szkoleń przygotowujących do prowadzenia sklepu typu DIY.
  • Pomoc przy otwarciu sklepu.

Etap 2 - prowadzenie działalności handlowej

  • Dostęp do nowoczesnej, centrali zakupowej dającej możliwość zatowarowania sklepu po najniższych cenach.
  • Realizowanie dostaw poprzez nowoczesne centrum logistyczne, gwarantujące sprawny łańcuch dostaw.
  • Dynamiczny rozwój sieci PSB Mrówka gwarantujący coraz lepsze warunki handlowe u dostawców.
  • Bonusy marketingowe od Dostawców uzależnione od wielkości obrotów.
  • Dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do funkcjonowania sklepu z branży DIY, który umożliwia działanie operacyjne sklepu i pozwala przeprowadzać szereg analiz (sprzedaży, zapasu, rotacji itp.) niezbędnych do skutecznego zarządzania sklepem.
  • Stale aktualizowany zbiór procedur zestawionych w Operacyjnej Księdze Sklepu.
  • System szkoleń związanych z zarządzaniem placówka, systemem informatycznym i nowościami produktowymi.
  • Licencje na użytkowanie znaku "PSB-Mrówka", oraz know-how w postaci prowadzenia i zarządzania sklepem.
  • Liczne działania marketingowe, w tym gazetka z nowościami i promocjami, ulotki, event marketing.
  • Specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, szkolenia marketingowe, produktowe i inne.
  • Możliwość czynnego udziału w pracach struktur centrali Grupy PSB.
  • Bezpieczeństwo prowadzenia działalności, związanej z uczestnictwem w zorganizowanej sieci handlowej.


Zainteresowane podmioty powinny spełnić następujące warunki

1. Strategia

  • Inwestorem w ramach sieci PSB Mrówka może być wyłącznie akcjonariusz Grupy PSB, stąd dla "nowych" firm konieczne jest wykupienie pakietu 50 akcji o wartości ok. 150 000 PLN (wartość na dzień 01.01.2009).
  • Znajomość lokalnego rynku i doświadczenia w handlu.
  • Stabilnej sytuacji finansowej.
  • Zaangażowania w prowadzenie sklepu osób, które zagwarantują wysoką jakość świadczonych usług
  • Umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci i działanie zgodne z jej zasadami opisanymi w Umowie  Partnerskiej i procedurami zawartymi w Operacyjnej Księdze Sklepu.
  • Gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.

2. Standardy lokalizacji

  • Miejscowości liczące od 15 000 - 100 000 mieszkańców.
  • Działka o powierzchni min. 4500 mkw.
  • Położona przy głównej drodze z możliwością bezpośredniego zjazdu.
  • Dopuszczalny ruch dla samochodów ciężarowych.
  • Parking na min 50 samochodów.

Posiadanie lub gotowość nabycia nieruchomości gruntowej o powierzchni min. 3500 mkw. tak, aby móc wybudować na tym gruncie sklep PSB-Mrówka o minimalnej powierzchni sprzedaży 1000 mkw.

3. Standardy obiektu

  • Powierzchnia sprzedaży od 1000 mkw.
  • Wysokość sali sprzedaży - min 6 m.
  • Lokal usytuowany na jednej kondygnacji w parterze.
  • Możliwość podjazdu i rozładunku samochodu ciężarowego.
  • Możliwość wyodrębnienia strefy na potrzeby aranżacji ogrodu.

4. Wizualizacja

Wizualizacja zewnętrzna i wewnętrzna sklepu zgodnie ze standardami PSB-Mrówka.

 

Dane teleadresowe:

Grupa Polskie Składy Budowlane S.A
Wełecz 12
28-100 Busko Zdrój
tel. 41/37 85 343
fax 41/37 85 205
www.grupapsb.com.pl

Osoba do kontaktu:

Beata Radek
Dyrektor ds. Rozwoju
tel. kom. 696 567 384
beata.radek@grupapsb.com.pl

Pozostałe serwisy: