PSB Mini-Mrówka

PSB Mini-Mrówka (format sklepu od 400 – 800 m2 pow. sprzedaży)

Od kilku lat Grupa rozwija w sektorze "dom i ogród" sieć detalicznych sklepów PSB-Mrówka. Obecnie sieć tworzy 130 sklepów na terenie całego kraju - należą one do firm kupieckich, będących akcjonariuszami Grupy PSB SA. Strategicznym celem jest stworzenie jak największej ilości sklepów  PSB Mrówka i PSB Mini Mrówka, głównie w miastach powiatowych i gminnych.

Charakterystyka sklepów PSB Mini-Mrówka

1. Know - how

Grupa PSB posiada wiedzę o prowadzeniu małych i średnich sklepów branży "dom i ogród".  Inwestor otrzymuje tzw. Księgę operacyjną oraz inne materiały, zawierające komplet niezbędnych informacji i procedur do zarządzania placówką.

2. Oferta

W ofercie sklepów znajduje się kilka tysięcy artykułów, w branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. W swojej bazie Grupa PSB S.A. posiada ok. 150.000 artykułów, które może dostarczyć na indywidualne zamówienie klienta.

3. Powierzchnia handlowa i inne parametry sklepów

Sklepy PSB-Mini-Mrówka

·                               posiadają powierzchnię od 400 do 800 mkw.

·                               zlokalizowane na parterze

·                               wysokość sali sprzedaży min 3 m

·                               posadzka wytrzymująca nacisk wózka paletowego

·                               możliwość podjazdu i rozładowania samochodu ciężarowego

·                               brak schodów pomiędzy sala sprzedaży a strefą rozładunku

·                               możliwość aranżacji elewacji oraz umieszczenia tablic reklamowych

 

4. Standardy lokalizacji

·                               Dzielnica miasta: przyjazna pod względem dokonywania zakupów związanych z wyposażeniem wnętrz;

·                               Punkt charakteryzujący się sporym ruchem pieszym, samochodowym z dogodnym dojazdem;

·                               Punkt przy drodze gminnej lub krajowej

·                               Wskazane sąsiedztwo: handel ceramiką, armatura łazienkową, meblami, blisko obiekt spożywczy, osiedle mieszkaniowe, przystanek autobusowy;

·                               Parking: na min 10 samochodów;

·                               Lokal przylegający bezpośrednio do ulicy, względnie oddzielony miejscami parkingowymi;

·                               Wskazane witryny wychodzące na ulice.

·                                

5. Lokalizacja i otoczenie rynkowe

Sklepy zlokalizowane będą głównie w miejscowościach gminnych, liczących od kilku do kilkunastu tysięcy mieszkańców. Kandydat wskazuje lokalizację, w której będzie prowadził sklep Mini-Mrówka. Grupa PSB dokonuje oceny jej potencjału rynkowego, możliwości komunikacyjnych, parkingowych i innych, niezbędnych do wstępnej weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji, Grupa PSB przygotowuje biznes plan dla konkretnej lokalizacji. W przypadku już działającego sklepu sporządzony zostaje plan prac adaptacyjnych wraz z kosztorysem.

6. Forma własności, niezbędne dokumenty

Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają one sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną

7. Strategia:

·                               Inwestorem w ramach sieci PSB Mini Mrówka może być wyłącznie Akcjonariusz Grupy PSB, stąd dla "nowych" firm konieczne jest wykupienie pakietu 10 akcji o wartości ok. 29 000 PLN (wartość jednej akcja ok. 2 900 PLN, wycena na dzień 01.01.2009) dla sklepów Mini Mrówka, których powierzchnia sprzedaży nie przekracza 500 m2 i pakiet 20 akcji dla sklepów Mini Mrówka, których powierzchnia sprzedaży jest większa niż 500 m2.

·                               Znajomość lokalnego rynku i doświadczenia w handlu.

·                               Stabilnej sytuacji finansowej

·                               Zaangażowania w prowadzenie Sklepu osób, które zagwarantują wysoką jakość świadczonych usług

·                               Umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci i działanie zgodne z jej zasadami opisanymi w Umowie Partnerskiej i procedurami zawartymi w Operacyjnej Księdze Sklepu.

·                               Gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.

 

8. Elementy przewagi konkurencyjnej

Głównymi elementami przewagi konkurencyjnej sklepów PSB-Mrówka na rynku są:

- dostęp do szerokiej oferty handlowej Grupy PSB

- jakość i konkurencyjne ceny oferowanych towarów

- ugruntowana pozycja rynkowa Grupy PSB (silna marka) na rynku, do której należy sieć sklepów PSB-Mrówka

- sprawdzone standardy prowadzenia tego typu placówek handlowych

9. System operacyjny - wskazane jest aby Mini-Mrówki pracowały przy wykorzystaniu oprogramowania Insignum Sprzedaż firmy Kolporter , które pozwoli na optymalizacje procesów zakupowo-sprzedażowych i minimalizację kosztów firmy, zaś centrali udostępni odpowiednie informacje o wynikach palcówek (sprzedaż ,marże, liczba transakcji, itp.). System zaoferuje centrala i jego koszt będzie uwzględniony w opłacie franczyzowej.

10. Marketing

Głównym narzędziem marketingowym, wykorzystywanym przez sklepy Mini-Mrówka są ulotkowe kampanie promocyjne. Dodatkowym wsparciem są zewnętrzne tablice reklamowe

11. Szkolenia

Grupa PSB zapewnia bezpłatne szkolenie przed otwarciem sklepu .Akcjonariusz deklaruje udział w szkoleniach cyklicznych organizowanych przez Centrale - m.in. standardy obsługi, techniki sprzedaży, szkolenia produktowe

12 . Przewidywany kapitał potrzebny na inwestycję

W zależności od powierzchni obiektu i jego aktualnego wyposażenia, wielkość środków niezbędnych na przystosowanie do standardów Mini-Mrówki waha się w przedziale od kilkudziesięciu do ok. 200 tys. zł.

Centrala przedstawi ofertę wydzierżawienia (leasingu) wyposażenie lub jego części, tak aby zmniejszyć początkowe koszty inwestycji dla Mini-Mrówki

Pierwsze zatowarowanie - koszt zakupu towarów wynosi ok.800 zł/mkw. powierzchni  sprzedaży.

Zabezpieczenia – Inwestor ma obowiązek ustanowić zabezpieczenia do wysokości zatowarowania.

13. Wyłączność terytorialna

Inwestor otrzymuje prawo wyłączności prowadzenia sklepu Mini-Mrówka w miejscowości i gminie na terenie, której sklep się znajduje.

 

Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.

Wełecz 12

28-100 Busko-Zdrój

tel. 41/37 85 343

fax 41/37 85 205

www.grupapsb.com.pl

Osoba do kontaktu:

Beata Radek

Dyrektor ds. Rozwoju

Tel. kom. 696 567 384

beata.radek@grupapsb.com.pl

Pozostałe serwisy: